2013-09-27 13:06:43

Školski kurikul

Završen je Školski kurikul OŠ Ludina, više možete saznati u nastavku.

Školski kurikul Osnovne škole Ludina koncipiran je tako da u najvećoj mjeri podupire razvoj Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira, stavljajući u prvi plan ishode učenja.

 

Stoga je planiran na dvije razine, kao:

 

Kratkoročni plan koji uključuje:

Plan i program izborne, dodatne i dopunske nastave, izvanučioničke nastave, javne i društvene djelatnosti škole te izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti.

Dugoročni plan koji uključuje:

Projekte i programe općega odgojno-obrazovnog karaktera, eko-inicijative, poduzetničke programe, programe europske mobilnosti, programe cjeloživotnoga učenja  i sl., školske timove koji ih planiraju i dugoročno provode.

 

Kao takav, on obuhvaća:

ciljeve koji se određenim programom, aktivnošću ili projektom žele postići, ustroj (način realizacije) i vrednovanje procesa  učenja, stjecanja vještina, razvoja sposobnosti te pozitivnih navika i osobina, sadržaje, metode, pristupe i načine rada koji se u školi primjenjuju.

 

Sve navedeno podrazumijeva interaktivni odnos učenika, učitelja, roditelja te socijalne sredine  koji se na taj način povezuju  u postizanju jedinstvenoga  cilja. Osnove su mu zajednički definirane norme, stavovi i  vrijednosti koje želimo ugraditi u mlade ljude.

Temelj kurikuluma je nastavni plan i program, s naglaskom na  izvannastavne i izvanučioničke sadržaje, oblike, metode, postupke i sredstva odgoja i obrazovanja, a sve usmjereno kvalitetnijoj organizaciji cjelokupnoga školskog (su)života.

 

CILJEVI ŠKOLSKOG KURIKULA:

razviti temeljna znanja, vještina, umijeća i sposobnosti te potaknuti njihovu primjenu u svakodnevnim životnim situacijama i međusobnim odnosima, poticati razvoj socijalno-humanističkih kompetencija, podižući samopouzdanje i samopoštovanje svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa, promicati poželjne osobine i međusobne odnose, temeljenih na dogovorenim vrijednostima i normama, toleranciji, empatiji i kvalitetnom suživotu, očuvati, njegovati i zaštititi lokalne i nacionalne prirodne, povijesne i kulturne vrijednosti, baštinu i tradiciju, uz razvoj poštovanja  i tolerancije za  različitosti multikulturalnoga okruženja,  razviti kritičko mišljenje, stvaralačke sposobnosti, odgovornost, motivaciju za rad te sposobnost samostalnog učenja kao temelja za cjeloživotno učenje, upućivati u ljudska prava, njihovo poštivanje i provođenje, razvijajući potrebne komunikacijske i socijalne vještine  na  svim  razinama i  životnoj dobi, razvijati samostalno odlučivanje, pronalaženja rješenja za sebe i za druge, prihvaćanje odgovornosti za učinjeno i neučinjeno te osposobljenosti za život i rad u uvjetima stalnih promjena, razviti svijest i brigu o osobnom zdravlju i zdravlju okoline, ne ugrožavajući nikoga svojom nepažnjom, nemarom ili postupanjem, poticati suradnju, uključivanjem i uvažavanjem svih sudionika na realizaciji Kurikula  (roditelja, Općine, Osnivača,  udruga  i zainteresiranih građana), uz postizanje socijalne osjetljivosti za one kojima obiteljski uvjeti ne omogućuju  ravnopravno uključivanje u aktivnosti, projekte i programe, njegovati kulturu ponašanja, međusobnog ophođenja, odijevanja i općeg uljuđenog izgleda i nastupa, graditi temelj etičkoga kodeksa kroz osobni primjer.

 

 

 

Ravnateljica škole:

Sonja Pribolšan-Pongračić

 

Cijeli dokument možete pročitati i preuzeti u pdf formatu na linku - Priloženi dokumenti.


Osnovna škola Ludina