preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ludina

Login
Naš logo

Raspored zvona

SELFIE 2021-2022

Tehnička podrška

TABLETI
 
Tableti u našoj školi

 
Upute za spajanje na mobilnu mrežu (za učenike koji imaju karticu) - Youtube video

 
Prezentacija o tabletima za roditeljski sastanak

Pretražite knjižnicu

 

MJERE OPREZA

Klikni na sliku za više informacija!

 

E-dnevnik

 

Prijavi zlostavljanje na internetu

 

Portal za škole

e-knjiznica.carnet.hr

Online enciklopedija

 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

RASPORED SATI

JELOVNIK

PRIJEVOZ PUTNIKA

Školski kalendar

 

Glazbeni kutak

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Žene koje su mijenjale svijet
Autor: Sunčana Pomahač Gak, 12. 11. 2020.

 

 

 

 

Učenici osmog razreda ove nastavne godine sudjeluju u eTwinning projektu Žene koje su mijenjale svijet. Učenici istražuju o pojedinim ženama koje su svojim radom i djelovanjem utjecale na promjene u društvu. Projekt se održava unutar redovne nastave Povijesti.

 


"Bacaš kao djevojčica..."

Međunarodni dan djevojčica obilježava se svake godine s ciljem da se skrene pozornost na ugrožavanje prava djevojčica u područjima kao što su dostupnost obrazovanja, zdravstvena zaštita, seksualno i reproduktivno zdravlje, zakonska prava i zaštita od diskriminacije, nasilja i ugovorenih brakova.

Namijenjen je promoviranju prava djevojčica i povećanju svijesti o neravnopravnosti s kojom se suočavaju samo zato što su djevojčice te poticanju zajednice na povećani angažman u stvaranju boljeg života i omogućavanju jednakih prava za djevojčice.

 

Dan djevojčica poklopio nam se s redovnom nastavnom jedinicom Borba za žensko pravo glasa. Učenici su analizirali povijesne izvore: plakate i razglednice iz antisufražetske kampanje. 

 

 

Nakon obrade nastavnog sadržaja o obilježjima života žena na početku 20. st., upitali smo se što se promijenilo.

Utvrdili smo kako žene danas imaju pravo glasa, već su neko vrijeme na tržištu rada i nominalno su ravnopravne muškarcima na mnogim područjima života, no statistike pokazuju kako pravo stanje stvari nije tako dobro.

Duže smo se zadržali na temama povezanim sa svijetom rada.
Učenici su zamoljeni da nacrtaju i daju ime osobi koja se bavi gašenjem požara, osobi koja operira ljudska srca, osobi koja vozi vojni pilot. Nemalo smo se iznenadili jer su svi učenici osmog razreda za sve tri osobe izabrali muška imena. Vježba je napravljena po uzoru na eksperiment koji je provođen u vrtićima kako bi se ispitala stereotipizacija zanimanja među djecom vrtićke dobi.

 

 

 

U sljedećoj aktivnosti učenici su uspoređivali dijelove Zakona o radu i Zakona o ravnopravnosti spolova sa svjedočanstvima žena čija su prava kršena. Nakon prvog čitanja svjedočanstva učenici su ova iskustva smjestili na početak 20. st., najkasnije nakon Drugog svj. rata. Kasnije im je otkriveno kako su sva svjedočanstva nastala u proteklih nekoliko godina što ih je jako iznenadilo. 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Dokumenti


Raspored dovoza i odvoza učenika


preskoči na navigaciju