Školski kurikulum Osnovne škole Ludina koncipiran je kao sveobuhvatno, kratkoročno i dugoročno planiranje, ustroj i vrednovanje procesa učenja, te osim sadržaja, uključuje metode i načine rada koji se u školi primjenjuju. Sve navedeno obuhvaća i interaktivne odnose učenika, učitelja, roditelja te socijalne sredine koji se na taj način povezuju u postizanju jedinstvenog cilja, temeljenog na zajednički definiranim normama, stavovima i vrijednostima koje želimo ugraditi u mlade ljude. Temelj kurikuluma je nastavni plan i program, s naglaskom na izvannastavne i izvanučioničke sadržaje, oblike, metode i sredstva odgoja i obrazovanja, a sve usmjereno kvalitetnijoj organizaciji cjelokupnoga školskog suživota.
Kao takav, Školski kurikulum obuhvaća:
-
Plan izvođenja aktivnosti, programa i projekata (izvanučionička nastava, škola u prirodi, ekskurzije i izleti, eko-projekti, kulturna i javna događanja, programi i projekti općeg odgojno-obrazovnog karaktera i sl.),
-
Plan i program izborne nastave, dodatnog i dopunskog rada,
-
Plan i program izvannastavnih aktivnosti,
-
Plan i program izvanškolskih aktivnosti.
CILJEVI ŠKOLSKOG KURIKULUMA:
-
razvoj temeljnih znanja, vještina i umijeća, uz razvoj sposobnosti njihove primjene u svakodnevnim životnim situacijama i međusobnim odnosima,
-
razvoj i poticanje socijalno-humanističke kompetencije, podižući samopouzdanje i samopoštovanje svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa,
-
promicanje poželjnih osobina i međusobnih odnosa temeljenih na dogovorenim vrijednostima i normama, usmjerenih toleranciji, empatiji i kvalitetnom suživotu,
-
očuvanje, njegovanje i zaštita nacionalnih i lokalnih prirodnih, povijesnih i kulturnih vrijednosti, baštine i tradicije, uz razvoj poštovanja i tolerancije za različitosti multikulturalnog okruženja,
-
razvoj sposobnosti kritičkog mišljenja, stvaralačkih sposobnosti, odgovornosti, motivacije za rad te sposobnosti samostalnog učenja, kao temelja za razumijevanje potrebe i sposobnosti cjeloživotnog učenja,
-
upućivanje u ljudska prava, njihovo poštivanje i provođenje, razvijajući potrebne komunikacijske i socijalne vještine na svim razinama i životnoj dobi,
-
razvoj samostalnog odlučivanja, pronalaženja rješenja za sebe i za druge, prihvaćanja odgovornosti za učinjeno i neučinjeno, te osposobljenosti za život i rad u uvjetima stalnih promjena,
-
razvoj svijesti i brige o osobnom zdravlju, ali i zdravlju okoline, ne ugrožavajući nikoga svojom nepažnjom, nemarom ili postupanjem,
-
poticanje suradnje, uključivanja i uvažavanja svih sudionika u realizaciji Kurikuluma (Općine, udruga i zainteresiranih građana), postizanjem bolje socijalne osjetljivosti omogućivši onima slabijega materijalnog statusa ravnopravno uključivanje u aktivnosti, projekte i programe koji su im inače nedostupni,
-
njegujući kulturu ponašanja, međusobnog ophođenja, odijevanja i općeg uljuđenog izgleda i nastupa, graditi temelj etičkog kodeksa kroz osobni primjer.
Ravnateljica:
Sonja Pribolšan - Pongračić
Školski kurikulum je trajno postavljen na podstranicama škole - O školi > Oglasna ploča > Školski kurikulum - OŠ Ludina.
Cijeli dokument možete pročitati i preuzeti u pdf formatu na linku - Priloženi dokumenti.