Školski kurikul Osnovne škole Ludina koncipiran je tako da u najvećoj mjeri podupire razvoj Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira, stavljajući u prvi plan ishode učenja.
Stoga je planiran na dvije razine, kao:
Kratkoročni plan koji uključuje:
-
Plan i program izborne, dodatne i dopunske nastave, izvanučioničke nastave, javne i društvene djelatnosti škole te izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti.
Dugoročni plan koji uključuje:
-
Projekte i programe općega odgojno-obrazovnog karaktera,
-
eko-inicijative,
-
poduzetničke programe,
-
programe europske mobilnosti,
-
programe cjeloživotnoga učenja i sl.,
-
školske timove koji ih planiraju i dugoročno provode.
Kao takav, on obuhvaća:
-
ciljeve koji se određenim programom, aktivnošću ili projektom žele postići,
-
ustroj (način realizacije) i vrednovanje procesa učenja, stjecanja vještina, razvoja sposobnosti te pozitivnih navika i osobina,
-
sadržaje, metode, pristupe i načine rada koji se u školi primjenjuju.
Sve navedeno podrazumijeva interaktivni odnos učenika, učitelja, roditelja te socijalne sredine koji se na taj način povezuju u postizanju jedinstvenoga cilja. Osnove su mu zajednički definirane norme, stavovi i vrijednosti koje želimo ugraditi u mlade ljude.
Temelj kurikuluma je nastavni plan i program, s naglaskom na izvannastavne i izvanučioničke sadržaje, oblike, metode, postupke i sredstva odgoja i obrazovanja, a sve usmjereno kvalitetnijoj organizaciji cjelokupnoga školskog (su)života.
CILJEVI ŠKOLSKOG KURIKULA:
-
razviti temeljna znanja, vještina, umijeća i sposobnosti te potaknuti njihovu primjenu u svakodnevnim životnim situacijama i međusobnim odnosima,
-
poticati razvoj socijalno-humanističkih kompetencija, podižući samopouzdanje i samopoštovanje svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa,
-
promicati poželjne osobine i međusobne odnose, temeljenih na dogovorenim vrijednostima i normama, toleranciji, empatiji i kvalitetnom suživotu,
-
očuvati, njegovati i zaštititi lokalne i nacionalne prirodne, povijesne i kulturne vrijednosti, baštinu i tradiciju, uz razvoj poštovanja i tolerancije za različitosti multikulturalnoga okruženja,
-
razviti kritičko mišljenje, stvaralačke sposobnosti, odgovornost, motivaciju za rad te sposobnost samostalnog učenja kao temelja za cjeloživotno učenje,
-
upućivati u ljudska prava, njihovo poštivanje i provođenje, razvijajući potrebne komunikacijske i socijalne vještine na svim razinama i životnoj dobi,
-
razvijati samostalno odlučivanje, pronalaženja rješenja za sebe i za druge, prihvaćanje odgovornosti za učinjeno i neučinjeno te osposobljenosti za život i rad u uvjetima stalnih promjena,
-
razviti svijest i brigu o osobnom zdravlju i zdravlju okoline, ne ugrožavajući nikoga svojom nepažnjom, nemarom ili postupanjem,
-
poticati suradnju, uključivanjem i uvažavanjem svih sudionika na realizaciji Kurikula (roditelja, Općine, Osnivača, udruga i zainteresiranih građana), uz postizanje socijalne osjetljivosti za one kojima obiteljski uvjeti ne omogućuju ravnopravno uključivanje u aktivnosti, projekte i programe,
-
njegovati kulturu ponašanja, međusobnog ophođenja, odijevanja i općeg uljuđenog izgleda i nastupa,
-
graditi temelj etičkoga kodeksa kroz osobni primjer.
Ravnateljica škole:
Sonja Pribolšan-Pongračić
Cijeli dokument možete pročitati i preuzeti u pdf formatu na linku - Priloženi dokumenti.